YAYASAN TOHA
AL-MAQI
SMK
ISLAM AL-MADATSIR
TERAKRDITASI B
KARANGASEM SAYUNG
DEMAK JATENG
Jl. Genuk-Pamongan Km 5, Karangasem, RT 03/04
Kec. Sayung
Kab. Demak 59563
PENILAIAN TENGAH
SEMESTER
TAHUN 2022
MATA PELAJARAN : BAHASA
JAWA
JAM :
TANGGAL :
HARI :
KELAS : X SEMUA
JURUSAN
Wenehana
tandha ping ing jawaban a, b, c, d utawa e minangka wangsulan sing paling bener!
1. Pamaos nalika macakake pawarta kudu isa mbedakake aksara konsonan ing abjad Jawa. Amarga ana perangan kang beda karo abjad umum. Abjad kasebut yaiku da lan dha, ta lan tha.
Perangan iku
kalebu kaprigelan babagan
….
A. nggunakake pangucap
kang trep
B. pamedhote frasa kang trepC.
nggunakake int2onasi, nada, lan tekanan
kang trep
D. ngreteni tandha wacan kanthi trep
E. swara kang cetha
2. Ngatur mandheg lan
nerrusake pamacane naskah pawarta iku
diarani babagan ….
A. nggunakake pangucap kang trep
B. pamedhote frasa kang trep
C. nggunakake intonasi, nada, lan tekanan
kang trep
D. ngreteni tandha wacan kanthi trep
E. swara kang cetha
3. Ing ngisor iki kalebu jinising omah joglo,
kejaba…
A. Joglo Pendhapa, Joglo Jompongan, Joglo Pangrawit,
B. Joglo Mangkurat, Joglo Hageng, Joglo Lawakan,
C. Joglo Semar Tinandhu, Joglo Jompongan, Joglo Pringgitan
D. Joglo Jompongan, Joglo Pangrawit, Joglo Regolan
E. Joglo Semar Tinandhu, Joglo
Regolan, Joglo Pringgitan
4. Joglo ugi nggadhahi kamar khusus ingkang kaasmani Gedhongan. Gedhongan minangka
panggenan kagem katentreman, panggenan ibadah tuwin samubarang kagiyatan suci sanesipun.
Saking pethilan wacan
kasebut, nilai-nilai ingkang kaandhut inggih
punika.....
A. Agama
B. Politik
C. Sosial
D. Budaya
E. Bahasa Jawa 5. Ruwangan ingkang jembar tanpa sekat-sekat, dipunginakaken kangge nampi tamu utawi ruwang kangge dolanan lare-lare. Papan
kangge kumpul kaluwarga. Wujude pesagi lan kagungan sekawan tiyang (saka guru) ing tengah-tengah.
Andharan kasebut kaemot ing andharan kasebut, yaiku
....
A. Sosial
B. Estetika
C. Etika
D. Bahasa Jawa
E. Religi
6. Artikel preskriptif yaiku..........
a. Tulisan kang didhapuk kanggo
nggambarake sawijine prekara kang pinuju dumadi ing madyaning bebrayan
b. Artikel kang ngemot sawijine babagan kang sipate arep utawa durung dumadi,
miturut analisa di penulis
c. Artikel kang aweh tuntunan marang pamaos kanggo nindakake sawijine babagan
saengga ora ngalami kekeliruan
d. Tulisan kang isine ndungkapape fakta-fakta miturut pamawase si penulis
7. Lumrahe Makalah Panaliten iku
didungkapake sajrone artikel..........
a. Preskriptif
b. Predhiktif
c. Eksplanatif
d. Eksploratif
8. Sing kalebu tuladhane artikel
deskriptif yaiku..........
a. Mboboti sayembara perang lebur kena
aji Narantaka
b. Terapi banyu putih
c. Sanksi kepala dhaerah
d. Sesambungan karo tanah leluhur ora bisa pedhot
e. sanksi kepala
desa
8. Artikel kang ngemot sawijine babagan
kang sipate arep utawa durung dumadi.
Iki ingaranan artikel........
a.. Predhiktif
b. Dheskriptif
c. Preskriptif
d. Eksplanatif
e. ringkase
9. “Godhong Murbei Tamba
Asam Urat lan Kencing Manis” didungkapake sajrone artikel..........
a. Eksploratif
b. Preskriptif
c. Predhiktif
d. Eksplanatif
10. Tulisan kang isine
panemu, ide utawa fakta kang tarkadhang nglelipur, ndhidhik utawa nyaruwa
sawijine babagan diarani..........
a. Teks wayang
b. Teks artikel
c. Cerkak (cerita cekak)
d. Teks profil
e. Teks formal
11. Sing ora kalebu
ciri-ciri saka artikel yaiku..........
a.Tulisane cekak, padhet,
cetha lan pembahasane jangkep lan tuntas
b. Sumbere saka fakta kang ana
c. Basane mentes, ora dawa ngambra-ambra
d. Isi kang disampekake cudnhuk klawan fakta kang diolehi saka nara sumber
e. kabeh jawaban
salah
12. Strutur saka teks
artikel kasusun saka, kajaba..........
a. Pambuka
b. Isi
c. Dudutan
d. Panutup
e, jawaban surat
13. Tulisan kang didhapuk
kanggo nerangake utawa njlentrehake sawijine babagan marang pamaos. Iku
ingaranan artikel..........
a. Eksplanatif
b. Preskriptif
c. Dheskriptif
d. Eksploratif
14. Artikel “Dolanan
Tradisional Nyenengake Luwih Murah lan Guyub” didungkapake sajrone
artikel..........
a Ekpsloratif
b. Eksplanatif
c. Dheskriptif
d. Predhiktif
e. Induktif
Disclaimer:
. 15. Gumarenggeng anggereng anggung grumunggung. Pethilan tembang kasebut minangka
tuladha saking…
A. Purwakanthi basa
B. Purwakanthi sastra
C. Purwakanthi swara
D. Tembung dwilingga
e. Tembung garba
16. Ukaran ing ngandhap, ingkap nduweni purwakanthi lumaksita yaiku…
A. Ugungan sadina-dina, Aja mangkono wong urip
B. Ingkang sipat wisesa winisesa wus, Mulih mula mulanira
C. Mangkono ilmu kang nyata, Sanyatane mung weh reseping ati
D. Mrih kretarta pakartining ngelmu luhung, Kang tumrap
neng tanah jawi
E. Bungah ingaranan cubluk, Sukeng tyas yen denira
17. mangkono ngèlmu kang
nyata
sanyatane mung
wèh rêsêping ati
bungah ingaranan cubluk
sukèng tyas yèn dèn ina
nora kaya si punggung anggung gumunggung ugungan sadina-dina
aja mangkono wong urip
Piwulang saking tembang macapat kasebut inggih
punika ....
A. Kedah sinau ingkang patut lan ugi nerapaken ilmu
punika kangge dhiri pribadhi.
B. Kedah gadhah ilmu kang saged damel ati tentrem, nebihi sipat gumedhe lan
remen dipangalembana.
C. Tiyang ingkang bodho padatan langkung
kathah
omong.
D. Kedah nuladha tiyang pinter
kang saged ngalah lan
purun nutupi salahe tiyang sanes. E. kedah dados tiyang ingkang saged ngrumangsani kaluputane piyambak.
18. Gatekna Tembang ing ngisor iki!
1. Si pengung nora nglegawa,
2. Ngalingi marang si pingging
3. Saya elok alangka longkanganipun,
4. Kandhane nora kaprah,
5. Ngandhar-andhar angendhukur,
6. Si wasis waskitha ngalah,
19. Sangsayarda denira cacariwis,
Tegese tembung pingging, Si wasis yaiku….
A. Menengan, pinter
B. Bodho, pinter
C. Pinter, lamis
D. Seneng ngapusi, apikan
E. Pinter, cerewet
20. Gatekna
wacan cerkak ing ngisor iki!
Tinimbang ana omah mung nganggur lan ngenteni ditakonake anake wong, karuwan lunga nggolek pengalaman nggolek upa aneng kutha, ucape Kinanthi nalika ngajak Tangguh mangkat Semarang. Pranyata Tangguh uga sarujuk. Lan saiki wis genep setaun anggone bebarengan sinau nyambung nyawa ing kutha atlas.
“Mbak, nyuwun
kentang goreng kalih es lemon tea malih, inggih.” “Inggih, Mbak,” pelayan mau mesem.
Tangguh nyawang kancane. Dheweke ngerteni menawa Kinanthi lagi nandang susah ing batin mlayune kudu mangan enak lan akeh. Dheweke gumun,
kenangapa kancane sinarawedhi iku ora bisa mbukak atine kanggo nrima tresnane wong lanang. Kamangka wis akeh
banged priya sing nyedhaki lan
karep ngrengkuh Kinanthi.
“Kenangapa ta, Kin, apa ta, kurange Mas Sudibya? Priyantune nggantheng, nyambut gawene wis mapan. Superviser ing kantormu, ta?” pitakone Tangguh.
“Piye ya, Ngguh, Mas Sudibya ora tipeku, kurang cocog, tur meneh, aku durung kepingin sinau katresnan. Esih akeh cita-cita lan kepinginan sing pingin takranggeh,” sinambi dolanan sedhotan ing lambene, Kinanthi
nyauri.
Saka cerita kasebut, Kinanthi nduweni sipat….
A. Sabar
B. Pangerten
C. Kemayu
D. Teteg
E. Gumedhe
21. Gatekake pethilan cerkak ing ngisor iki!
Katon saya suwe srengenge saya mlaku mulih nyang parane. Sumiyati isih wae lungguh karo ngelap eluhe. Disawang foto ibune kang ana ing tangane. Dheweke isih lungguh ana ngisor wit randhu,
ora nglegewa yen Winarto wis ana ing mburine.
Saka pethilan cerita cekak ing ndhuwur, pesen
kang kakandhut yaiku ….
A. Sumiyati putra kang bekti marang ibune
B. Sumiyati mung predhuli marang Winarto
C. Sumiyati putra kang bhekti marang ibune
D. Winarto seneng ndelik ngamati Sumiyati
E. Sumiyati sengaja sedhih
ben dimelasi Winarto
22. Ing ngisor iki sing ora dadi titikane cerkak yaiku
kejaba...
A. ngadhahi underaning crita
B. critane ringkes lan gampang dimangerteni
C. asil saka rekane panulis
D. nganggo basa krama alus
E. bisa diwaca saadegan
23. Ing ngisor iki, jenis paraga ing crita cekak yaiku ...
A. utama, kepindho,
katelu
B. protagonis, antagonis, tritagonis
C. protagonis, utama,
figuran
D. antagonis, protagonis, utama
E. antagonis, tritagonis, figuran
24. Flying Object Research
Center (FORCE)
kang anduweni anggota
para Mahasiswa Teknik Mesin UGM kasil ngembangake teknologi pesawat tanpa awak utawi Unmanned Aerial Vehicle (UAV) ingkang dipunsukani nama 'Camar biru'. Damar Satria Guntoro salah satunggaling anggota FORCE ngendikakaken, pesawat ingkang sampun
dikembangke salebetipun kalih taun menika nelasaken dana saageng Rp 25 yuta (selawe yuta rupiah). Pesawat menika dipundesain kanthi ukuran 120 centimeter uga anteb 4 Kg. Undering pawarta kasebut, yaiku...
A. Pesawat tanpa awak
B. FORCE duwe pesawat
C. Damar nggawe pesawat
D. FORCE ngembangake UAV
E. Mahasiswa UGM nggawe pesawat
25. Gatekna Wacan ing
ngisor iki!
Nalika surya kaping 13 pebruari 2014, Gunung Kelud ngalami gempa vulkanik kaping 190. Gempa vulkanik iku luwih dahsyat maneh nalika jam 12.00 nganti 18.00 nganti ping
442. Nalika jam sanga bengi luwih lima las menit, status Gunung Kelud saka siaga dadi awas, mula ing tlatah iki warga banjur
padha ngungsi. Kurang luwih
5 km saka Kawah Kelud wis disterilke saka
kegiyatan manungsa. Kurang luwih jam 10.00 bengi, kegiyatan manungsa diendheg utawa disterilke kang maune radius 5 km, saiki dadi radius 10 km. Iku kabeh kanggo keamanan amarga Gunung Kelud wis ngetokke lahar
panas, lan awu vulkanik.
Teks ing ndhuwur durung nduweni irah-irahan. Irah-irahan sing trep kanggo teks ing ndhuwur yaiku..
a. Kadadeyan ing surya
kaping 13 pebruari
b. Ewah-ewahan status Gunung
Kelud
c. Sterilisasi warga gunung
kelud
d. Awu vulkanik lan lahar Gunung Kelud
e. Gunung
Kelud mbledhos
essay
1.
Tuliske
lagu pangkur….
2.
Gaweo surat
permintaan maaf….
3.
Tuliske surat
ijin sekolah
4.
Tuliske 9 wali
…. jenenge
5.
Critake terjadine
gunung meletus…
Tidak ada komentar:
Posting Komentar